2027 yılında geçerli olacak yeni asgari ücret için Asgari Ücret Tespit Komisyonu çalışmaları aralık ayında başlayacak olup masada yüzde 25 ile yüzde 45 arasında değişen zam senaryoları bulunmaktadır. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, çalışanları enflasyona ezdirmemek adına ellerinden gelen en yüksek zammı yapacaklarını belirtti. Ocak 2026'da yüzde 27 artışla net 28.075,50 TL seviyesine çıkarılan ücret için muhtemel zam oranları hesaplanıyor. Zammın yüzde 25 olması durumunda net ücret 35.094 TL'ye, yüzde 30 olması halinde 36.498 TL'ye, yüzde 35 artışta ise 37.902 TL'ye yükselecek. Zam oranının yüzde 40 ile 45 seviyelerine ulaşması halinde tutarın 40 bin TL seviyelerine çıkması öngörülüyor. Doğrudan 7 milyondan fazla çalışanı ilgilendiren yeni ücret seviyesi, aralık ayında gerçekleştirilecek komisyon toplantılarının ardından nihai karara bağlanacak.
2027 yılında geçerli olacak yeni asgari ücret için Asgari Ücret Tespit Komisyonu çalışmaları aralık ayında başlayacak ol…
Yanıtlar üyelere açık.
Kök yazıyı okursun. Konuşmayı görmek için giriş yap.